Mvc Besök :)

I Torsdags va ja på Mvc igen. Denna gången fick jag med mig Micke, de va inte det lättaste att få med honom men han gjorde det iaf :) Inte hans grej redigt, hihi!

Vi gjorde de vanliga kontrollerna. Bebis hjärtslag låg på 147 slag/minut denna gången =)
Sf-måttet låg på 32 cm, normalt som det ska göra : ) Mina andra värden va också bra. Förutom socker värdet, det låg på 9,3 och gränsen är på 8,0 har ja för mig. Så min BM ville jag skulle göra ett glukosbelastningstest. Så i veckan ska jag dit och göra ett test för att se om jag har grav.diabetes eller inte. Jag hoppas verkligen inte det, vore jobbigt! Vet inte egentligen vad dom gör om man har det, men antar att man får insulin och sånt och de vill jag helst inte ha.

Vikten togs också, men de vill jag nog inte ens skriva! Har ångest, vikten hade ju ökat ganska mycket nu bara på typ 4 veckor : / Usch! Jag som hållt vikten så bra under nästan hela tiden och så nu bara på så kort tid ökat så mycket så fort : ( Vill verkligen inte gå upp så mycket! Men jag har väl mig själv att skylla. Jag har ju varit ganska glad i maten o annat gott de senaste veckorna : / Fy på mig!
Men jag har ju fått västka i kroppen nu, speciellt i händer och fötter och lite i ansiktet! Blääää, ja känner meej som ett fettoooo :(
Måste vara noga med mitt ätande och börja promenera lite mer. Har haft sjukt ont i ryggen nu det senaste så jag har inte orkat med nått känns de som. Hoppas de blir bättre så jag orkar med mer : )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0